Dolgos szombat

Ma terepgyakorlatra vittem a Géniusz szervezte középfokú tanfolyam dél-keleti csoportját, amely csongrádi és békési tanulókból állt össze. 2013 nyara óta járok át a Szigethegységbe gombászni, de ekkora tumultussal még nem találkoztam a határon. Egy órát veszítettünk a határátkeléssel. Jó tanács, praktikus online fizetni az autópálya díjat, így elkerülhető a plusz várakozás. Rendkívül lassú volt a határon a befizetést regisztráló számítógép. Csak teltek az értékes percek, amiket később gombászattal lehetett volna eltölteni. Eleve hétkor indultunk, így 12:40 értünk fel Biharfüredre román idő szerint. Normál esetben már fél tízkor ott vagyunk. Kevés időnk maradt a gombászatra, de bíztam a csapatban, a gombákban, hogy sok kéz sok fajt összeszed. Nagyon rövid utat jártunk be, nem láttam értelmét az erőltetett menetnek, pl. felmenni a gerincre. Kis területre korlátoztam a gombagyűjtést, de így is összejött kb. 50 faj, ami jónak mondható augusztus első felében. Négyre visszaértünk az autókhoz és kipakoltuk a termőtesteket egy félkész szálloda teraszára. Rekedtre beszéltem magamat, mire végigmentünk a gombákon. Végül is jól sikerült a terepgyakorlat. Láttam már rosszabbat is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése